top of page
  • Foto van schrijverErasmus+ traveller

Mee werken bij spoedafdeling voor dieren

Bijgewerkt op: 30 apr.

ik heb recent de kans gehad om mee te gaan helpen bij een goed doel in Oostenrijk. ik heb hier geholpen op een soort van spoedafdeling voor dieren. mijn job was om de dieren hun kooien schoon te maken, ze voederen en soms helpen met behandelingen. een voorbeeld hier van zijn baby eekhorens die wij hadden. deze moesten om de 2u eten krijgen maar zij konden nog niet zelfstandig eten dus wij moesten hun helpen met een spuitje. ik heb door deze stage met veel dieren mogen interacteren waar ik normaal niet mee in contact zou kunnen komen. een paar voorbeelden zijn eekhorens, duiven, bever en wasberen. er waren natuurlijk ook normalere dieren waar ik mee heb mogen werken zo als katten, honden, konijnen en cavia's.

ik heb ook veel kunnen bijleren over het verzorgen en omgaan met dieren, vooral met wilde dier waar ik natuurlijk minder ervaring mee had. mijn reis naar daar was een beetje stressvol omdat ik met de trein moest maar het was wel leuk en interessant om te zien hoe de trein infrastructuur in Duitsland en Oostenrijk werken. het verblijf was ook leuk omdat het een klein appartementje was dat redelijk centraal was in de stad. het was alleen een beetje vervelend dat het een 1 persoons appartement met twee beden was waar ik dan met een kamer genoot moest verblijven. maar in het algemeen was dit heel leuk en een echte aanrader.


6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page