top of page
  • Foto van schrijverErasmus+ traveller

Op stage in Linz, Oostenrijk

Hey! Ik ben Charlotte en tussen 16 maart en 30 maart 2023 heb ik een onvergetelijk avontuur beleefd in het prachtige Linz, Oostenrijk. Als jonge meid uit Turnhout, werd ik overrompeld in de betoverende schoonheid van deze stad, waar de hemel de aarde raakt met de warmte en gastvrijheid van de mensen.

 

In het begin was ik super nerveus, want daar stond ik dan, helemaal alleen in een hotel in een vreemd land. De eerste dagen waren een mix enthousiasme en angst. Ik wou op buitenlandse stage om mijn professionele groei te ontwikkelen, maar op stage ben ik mezelf ook tegengekomen.

 

Mijn stage vond plaats bij CloudGuard, een bedrijfje gelegen aan de haven van Linz, tussen de staalfabrieken. Hier kreeg ik de kans om te werken in een stimulerende omgeving, waar individueel werk en creativiteit hand in hand gingen. Mijn collega's waren warm en gastvrij, en ik werd snel opgenomen in het team, ondanks de taalbarrière.

 

Linz, met zijn schilderachtige straatjes en prachtige architectuur, was snoep voor mijn ogen. De mensen hier verwelkomden me met open armen en warme glimlachen, waardoor mijn eenzame begin snel veranderde in een gevoel van warmte.



Eén van de hoogtepunten van mijn stage was het bezoek aan HTL Perg, een informaticaschool in de buurt van Linz. Ik was nieuwsgierig naar hoe zij hun lessen gaven. Het was cool om te zien hoe het verschilde van wat ik gewend was in Turnhout.

 

Maar het leven draait niet alleen om werk, en in het weekend sloot ik me aan bij andere stagiaires in Wenen, waar we ons verdiepte in de geschiedenis en levendige sfeer van de iconische stad. Het hoogtepunt was ons bezoek aan Wurstelprater, waar we ons lieten meeslepen door de bruisende energie van het park en de attracties.



Op mijn laatste vrijdag nam een bijzonder vriendelijke Engelse lerares van HTL Perg me mee op een reis naar Salzburg. Daar wandelden we door de straten en bezochten we sommige iconische filmlocaties van "The Sound of Music". Het was een dag vol nostalgie, en ik voelde me heel dankbaar om deze momenten te delen met zo'n vriendelijke vrouw.



Als ik terugkijk naar mijn tijd in Linz, kan ik met trots zeggen dat ik gegroeid ben, zowel professioneel als persoonlijk. Het was een reis die me uitdaagde en inspireerde. Ik zal voor altijd dankbaar zijn voor de herinneringen die ik erbij heb gekregen, en nog eens een dikke merci aan de Talentenschool, om mij deze kans te geven.

11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page